5 participanți
Pictura Clasica
Vizitator- Vizitator
- Mesaj n°51
Re: Pictura Clasica
Exceptand drapajele si ..decoratiile din jur care, intr-adevar , mi se par din alt tablou, femeia in atitudine mi se pare cel putin ...corecta . Si nu poti compara niste ...case , chiar luminate si ude cu surprinderea unei atitudini umane . Zic !
The Dude- Mesaje : 6855
Puncte : 6988
Data de inscriere : 17/02/2015
- Mesaj n°52
Re: Pictura Clasica
..in sfarsit conditii prielnice unei polemici importante....
sa le fructificam !
************
"Drapajele" au rolul de a sustine contrastele complementare de culoare...sunt introduse in ideea ca fiecare le va gasi repede un scop in citirea panzei..Nu cred sa aiba si alta utilitate. Marea din planul indepartat e cam artificiala si menita sa puna in evidenta perspectiva (..ramane neclara semnificatia ramei din partea superioara, insa iarasi, orice consumator de arta e liber sa decida si sa construiasca pe ea).
De acord cu spirala de dispunere a subiectului, erotismul aluziv (prin transparenta), linistea de ansamblu, tonurile calde (desi pozitia si locul in care personajul s-a lasat furat de somn, par sa nu fie din cale afara de confortabile).
Ar mai fi poate de spus ca in acord cu exigentele vremii (care tratau preluarea unui nud din directie frontala ca pe un exces, iar reprezentarea formei organelor genitale, ori a parului pubian, drept o obscenitate pornografica) ideea este una extrem de curajoasa si de inteligenta.
Din toate aceste motive secventa e cuminte si la locul sau (putin impins spre margine), iar regulile sunt pe rand si tipicar onorate.
***********
..pai tot despre "atitudine umana" zice si citatul meu...numai ca in parabola si ermetic (asa cum ii place artei cel mai ades sa se exprime - metaforic, rafinat, stilizat....). O deslusesti prin gemurile luminate ale tramvaiului, dar aia nu-i decat cheia cimiliturii. Cea care deschide poarta caii empatice...Acum pricepi ?? Fiecare dintre ferestrele luminate are in spatele ei pe cineva, care face ceva, la capatul unei zile anoste si mohorate..
Priveste si la contrastul intre culorile calde (ferestre, oameni, destine, trairi intime) si cele reci (inserarea, mediul ostil, tenebros, gata pentru noapte), la care, bashca, autorul mai baga si un clar/obscur de mare finete....Ca sa nu mai zic nimic de felul in care el rezolva perspetiva..cu pantele coboratoare spre centrul cadrului, marea, portul, si insula montana din fundal, ce impreuna cu norii induc senzatia inchiderii unui cerc (al unei sfere, mai precis)..
Si iarasi fiatlux...in fata unui tablou sunt declansate automat in tine emotii de intensitati diferite, este adevarat. Nu tematica aleasa de pictor poate face diferenta (atitudine umana vs. landscape ) ci felul in care el reuseste sa declanseze in privitor trairea poetica....catarsisul ... (fac abstractie aici de nivelul cultural, esential in genere, dar care pentru noi se manifesta ca o constanta)
sa le fructificam !
************
"Drapajele" au rolul de a sustine contrastele complementare de culoare...sunt introduse in ideea ca fiecare le va gasi repede un scop in citirea panzei..Nu cred sa aiba si alta utilitate. Marea din planul indepartat e cam artificiala si menita sa puna in evidenta perspectiva (..ramane neclara semnificatia ramei din partea superioara, insa iarasi, orice consumator de arta e liber sa decida si sa construiasca pe ea).
De acord cu spirala de dispunere a subiectului, erotismul aluziv (prin transparenta), linistea de ansamblu, tonurile calde (desi pozitia si locul in care personajul s-a lasat furat de somn, par sa nu fie din cale afara de confortabile).
Ar mai fi poate de spus ca in acord cu exigentele vremii (care tratau preluarea unui nud din directie frontala ca pe un exces, iar reprezentarea formei organelor genitale, ori a parului pubian, drept o obscenitate pornografica) ideea este una extrem de curajoasa si de inteligenta.
Din toate aceste motive secventa e cuminte si la locul sau (putin impins spre margine), iar regulile sunt pe rand si tipicar onorate.
***********
..pai tot despre "atitudine umana" zice si citatul meu...numai ca in parabola si ermetic (asa cum ii place artei cel mai ades sa se exprime - metaforic, rafinat, stilizat....). O deslusesti prin gemurile luminate ale tramvaiului, dar aia nu-i decat cheia cimiliturii. Cea care deschide poarta caii empatice...Acum pricepi ?? Fiecare dintre ferestrele luminate are in spatele ei pe cineva, care face ceva, la capatul unei zile anoste si mohorate..
Priveste si la contrastul intre culorile calde (ferestre, oameni, destine, trairi intime) si cele reci (inserarea, mediul ostil, tenebros, gata pentru noapte), la care, bashca, autorul mai baga si un clar/obscur de mare finete....Ca sa nu mai zic nimic de felul in care el rezolva perspetiva..cu pantele coboratoare spre centrul cadrului, marea, portul, si insula montana din fundal, ce impreuna cu norii induc senzatia inchiderii unui cerc (al unei sfere, mai precis)..
Si iarasi fiatlux...in fata unui tablou sunt declansate automat in tine emotii de intensitati diferite, este adevarat. Nu tematica aleasa de pictor poate face diferenta (atitudine umana vs. landscape ) ci felul in care el reuseste sa declanseze in privitor trairea poetica....catarsisul ... (fac abstractie aici de nivelul cultural, esential in genere, dar care pentru noi se manifesta ca o constanta)
Kavarna- Mesaje : 1770
Puncte : 1819
Data de inscriere : 17/02/2015
Varsta : 43
- Mesaj n°53
Re: Pictura Clasica
neo-proletcultism cu trimiteri iconografice
Sfatuitorul- Admin
- Mesaje : 830
Puncte : 943
Data de inscriere : 13/02/2015
Localizare : Bucuresti
- Mesaj n°54
Re: Pictura Clasica
Vizitator- Vizitator
- Mesaj n°55
Re: Pictura Clasica
Sculptura ? La ..instalatii ?
Sora lui Icar -Master&Munn
Sora lui Icar -Master&Munn
Sfatuitorul- Admin
- Mesaje : 830
Puncte : 943
Data de inscriere : 13/02/2015
Localizare : Bucuresti
- Mesaj n°57
Re: Pictura Clasica
Sfatuitorul- Admin
- Mesaje : 830
Puncte : 943
Data de inscriere : 13/02/2015
Localizare : Bucuresti
- Mesaj n°58
Re: Pictura Clasica
Sfatuitorul- Admin
- Mesaje : 830
Puncte : 943
Data de inscriere : 13/02/2015
Localizare : Bucuresti
- Mesaj n°59
Re: Pictura Clasica
Kavarna- Mesaje : 1770
Puncte : 1819
Data de inscriere : 17/02/2015
Varsta : 43
- Mesaj n°60
Re: Pictura Clasica
Vizitator- Vizitator
- Mesaj n°61
Re: Pictura Clasica
Doua pictorite georgiene -Merab Gagiladze si Irma Kusiani si probabil acelasi maestru. Picturile sunt prea ..acurate pt gustul meu , dar au o deosebita aplecare spre armonia cromatica si spre detaliu.
Sfatuitorul- Admin
- Mesaje : 830
Puncte : 943
Data de inscriere : 13/02/2015
Localizare : Bucuresti
- Mesaj n°62
Re: Pictura Clasica
..... .....nu-s calsici...Curentul pe care incearca sa il impuna nu a fost inca numit, dar a fost identificat drept: imaginary journey ..
Sfatuitorul- Admin
- Mesaje : 830
Puncte : 943
Data de inscriere : 13/02/2015
Localizare : Bucuresti
- Mesaj n°65
Re: Pictura Clasica
Sfatuitorul- Admin
- Mesaje : 830
Puncte : 943
Data de inscriere : 13/02/2015
Localizare : Bucuresti
- Mesaj n°66
Re: Pictura Clasica
Sfatuitorul- Admin
- Mesaje : 830
Puncte : 943
Data de inscriere : 13/02/2015
Localizare : Bucuresti
- Mesaj n°67
Re: Pictura Clasica
Kavarna- Mesaje : 1770
Puncte : 1819
Data de inscriere : 17/02/2015
Varsta : 43
- Mesaj n°74
Re: Pictura Clasica
|
|